Paus i Discworld, och tankar om omslagen

Jag har snart läst ut den tionde boken i Skivvärldsserien, och eftersom jag uppenbarligen tröttnat lite så är det nog läge för en paus. Vanligtvis gillar jag att sträckläsa serier, men den här är ju så lång! Åtminstone var tionde bok kanske det är läge för ett litet break ;) 
Jag har även lite tankar kring omslagen, originalen är ju så "rätt" på något vis för de här böckerna. Men det finns en annan utgåva med svarta omslag som verkligen faller mig i smaken. Jag vill ju köpa mina favoriter någon gång och då blir det nog de svarta omslagen, bara för att jag tycker de är finast :)
Jag tror jag ska ändra i mina inlägg också, men det är mer för att de gamla omslagen är så röriga att man ändå inte ser vad de föreställer när de är så små som i blogginläggen. Det blir bara ett myller av färg och små detaljer, de gör sig mycket bättre i bok-storlek.

Någon som har något favoritomslag? (Själv gillar jag illustrationen jag hittade på en fejkad movie-poster för Mort).

(Tidigare: Bild på skivvärlden, #1 The colour of magic, #2 The Light Fantastic, #3 Equal Rites,
#4 Mort, #5 Sourcery, #6 Wyrd sisters, #7 Pyramids, #8 Guards! Guards!, #9 Faust Eric)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0