Pratchetts Mort som disneyfilm?

Det verkar inte som att jag kan hitta några säkra källor på att det här ryktet stämmer. Ett antal amerikanska bloggar och hemsidor verkar ha uppfattningen, eller hört rykten om, att Mort ska bli till animerad film om några år.
De flesta ryktena verkar mena att det är Disney som ska göra filmen, en del säger Blue sky. Vissa kallar det för "Blue sky Disney" vilket verkligen förvirrar mig då jag trodde att Blue sky var något helt annat. Gjorde inte de Horton och Rio t.ex?
Hur som helst så skulle jag bli väldigt, väldigt glad om Mort blev till film. Helst Dreamworks om jag hade något att säga till om, vilket jag förstås inte har. Så vi får väl hoppas på Disney, Pixar, Blue sky eller what ever, bara det blir av! I wish, I wish. Det visar sig väl om några år eftersom man gissar på tidigast 2013 men troligast 14 eller 15.
 
Den här bilden har jag lånat från Deviantart,
det är tyvärr inte en riktig movieposter.
(I förra inlägget: boken)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0