Den sista Imorgon-boken

Nu är det slut på Tomorrow, och jag sitter här med en känsla av tomhet. Jag kommer sakna Ellie och de andra!
Jag vet inte hur jag ska säga det här, så jag gör det bara: jag är besviken på slutet av den här boken och serien.
Följande vill jag ha sagt och jag menar det, det är en mycket läsvärd serie och John Marsden en duktig författare. De här böckerna har mycket innehåll.
Jag kan inte motivera min besvikelse, för jag är inte säker på vad det egentligen beror på. Dessutom, om jag ens ska försöka, så innebär det såklart att jag spoilar för mycket. (Vilket är anledningen till att jag inte beskriver någon handling i det här inlägget).
Jag sammanfattar det som antiklimaktiskt, och jag har motstridiga känslor om trovärdigheten gällande vissa delar. Dessutom var jag för första gången av en annan åsikt än författaren och berättarrösten, just på slutet. Tydligen stör det mig mer än jag vill.
Det är så tråkigt att inte kunna skriva hur mycket jag älskade den eller att det är en ny favoritserie, för jag tycker att den är värd det. Egentligen tror jag att jag hade gillat den mycket bättre om den slutat efter tredje boken, som jag nyligen lärt mig var det tänkta slutet. Fast å andra sidan är jag glad att jag fick lite mer tid med karaktärerna, och det har varit otroligt mycket spänning.
Jag kan tänka mig att det skulle kunna bli riktigt bra filmer med rätt budget och casting (det finns redan en film men jag har inte sett den, dessutom tråkigt att det bara är första boken). Den sjunde och avslutande boken heter The Other Side of Dawn, på svenska På andra sidan gryningen.

Det är bra böcker, så läs dem!

(Tidigare:  #1 Tomorrow, When the War Began, #2 The Dead of the Night,
                 #3 The Third Day, The Frost, #4 Darkness, Be My Friend,
                 #5 Burning for Revenge, #6 The Night is for Hunting)

Kommentarer
Postat av: Petra

Jag var ganska besviken på slutet när jag läste serien första gången, men det finns ju en fortsättningstrilogi om Ellie som du kan läsa. Personligen tyckte jag att den var riktigt bra och jag gillade hur den slutade. :)
Länk till första boken: http://www.goodreads.com/book/show/4002922-while-i-live

Svar: Nä vad kul! Då måste jag försöka få tag på dem, så att jag inte behöver avsluta med sådan besvikelse :p
boklotus

2013-04-02 @ 12:39:10
URL: http://petrasbokblogg.blogspot.se
Postat av: Författardrömmar

Det är en av mina favoritserier och jag funderar på att läsa dem ännu en gång. Ellie-trilogin är också väldigt bra.
Jag har sett filmen och tycker den var riktigt bra. Hoppas det kommer fler filmer.

Svar: Vad kul, jag vill väldigt gärna se filmen men tycker det känns så trist att det bara är den första. Vad jag har läst/hört så planerades det en tvåa, men det tog för lång tid och sedan lade de ned. Men jag är inte hundra på det, minns inte vart jag läste det :p
boklotus

2013-04-07 @ 19:15:08
URL: http://forfattardrommar.se
Postat av: Hanna

Åh, men du måste ju läsa de tre böckerna som utspelar sig efter kriget! Trilogin får ett väldigt bra och värdigt slut tycker jag, och jag tycker att det känns som om de ingår i serien :)

Svar: Vad glad jag blir, det skulle vara roligt att få en bättre avslutande känsla. Jag ska absolut leta upp den där Ellie-trilogin!
boklotus

2013-04-22 @ 17:39:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0