Enhörnings-böcker

<-- Jag kan inte avgöra om jag tycker att det här omslaget är fint eller fult! Har ett liknande dilemma med handlingen ;)

I kategorin enhörningar är det inte att välja och vraka på samma sätt som med sjöjungfru-böcker eller djinn-böcker som jag spanat in förut. Visst finns det massor av enhörnings-böcker, men nästan alla är antingen barnböcker eller middle grade. Dock fanns det faktiskt en eller två som antagligen hamnar under fliken "tant-snusk" ;)
Jag har väl som många andra barn alltid älskat enhörningar, men ska jag läsa böcker om dem vill jag nog ha något seriösare än sockersöta och glittriga sådana.
Bland sjöjungfrur och djinner hade jag svårt att välja bara fem böcker, för att det fanns så många som hade potential. Här blev det lite tvärt om, men till slut hittade jag några som skulle kunna vara intressanta.
Den första av de här beställde jag nyss. Både för att jag blev så himla nyfiken på den, men också för att det inte verkar vara någon trilogi eller serie. Ibland är det skönt att få läsa bara en bok som sedan är slut ;) De övriga blir nog något som jag tar i framtiden om jag är på det humöret eller råkar komma över dem.








Jag har förresten uppdaterat inläggen så att man kan klicka på böckerna för att läsa om dem. Ibland har jag känt för att skriva några ord, men jag tar den enkla vägen och länkar i stället ;)

Kommentarer
Postat av: C.R.M. Nilsson

Jag har läst både The Last Unicorn och The Unicorn Sonata. The Last Unicorn var snäppet vassare har jag för mig :)

Svar: Åh vad kul! The Last Unicorn är väl den jag är mest intresserad av, förutom The Hunt of the Unicorn :p
boklotus

2013-03-07 @ 13:35:52
URL: http://lacrimamens.com/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0