Djinn-böcker

Precis som med sjöjungfru-böckerna jag skrev om en gång så har jag varit ganska ovetandes om hur mycket böcker det finns om djinner.
<-- Jag är väldigt svag för ämnet, och bara för att jag skrivit en bok om en djinn (eller ja, det blir ju flera längre in i boken) så känns det lite som att djinner är min grej. Fast det är det ju inte, och jag unnar alla att njuta av böcker om djinner :D
Eftersom jag inte hade så bra koll förut så är det ganska nyligt som jag uppmärksammat alla djinn-böcker. Bartimaeus har jag redan läst om, och honom älskar jag ju ändlöst. Annars har jag inte hunnit med så mycket.
Jag ser verkligen fram emot att testa några, och att jämföra vilka typer av djinner som det skrivs om. Jag gillar både de som är väldigt magiska och stereotypa, och de som är lite mer "realistiska" och människo-lika.
Här är några som jag tittat ut:








Det tar nog ett tag innan jag hinner börja för jag har så mycket böcker liggandes, men jag är riktigt peppad att läsa de första två. Den mittersta och den sista har lite vilseledande titlar, men handlingen i båda involverar djinner också ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0