Sjöjungfru-böcker

<-- Det här är det snyggaste omslaget jag sett i kategorin, däremot lockar inte handlingen mig särskilt mycket så jag kommer nog inte att läsa den.

Jag har haft i bakhuvudet att jag vill skriva en sjöjungfru-bok en dag. Bara en bok, ingen trilogi. Ett bra tag gick jag omkring och planerade inför den, "för det finns ju inga sjöjungfru-böcker förutom sagan om den lilla sjöjungfrun", tänkte jag. Jo just!
Det finns ett helt hav - pun intended - av sjöjungfruböcker där ute. När jag hittade Lies Beneath tänkte jag "nej fan, någon hann före". Det visar ju bara hur okunnig jag är ;)
Faktiskt så har jag haft jättedålig bok-koll de senaste åren. Jag har varit så uppslukad av Mannen i glasflaskan och av Sagan om drakens återkomst att jag missat många intressanta boksläpp. Någon gång ibland har jag tagit mig tid till andra böcker, t.ex min stora favorit Warm Bodies. Annars är 2008-2011 ett stort svart hål, och i det finns massor av spännande böcker som jag helt har missat. T.ex många av sjöjungfru-böckerna. Tyvärr gillar man inte alltid en bok lika mycket som man trott baserat på omslag och baksidestext, men någon hoppas jag bli nöjd med. Här är några:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0