Warm Bodies - fler tankar

Jag hade ursprungligen tänkt att min blogg inte skulle ha så långa inlägg, men jag har märkt att de blir allt längre. Eftersom Warm Bodies av Isaac Marion var det allra första inlägget känns det orättvist att det är så kort, för det är en bok som jag älskar väldigt mycket. Jag har några tankar jag vill tillägga som jag förut inte tyckte fick plats.
Först: är det bara jag som upplever R som väldigt lik Edward Scissorhands? Jag menar inte utseendet där det kanske också finns likheter, utan mer i hans sätt. Jag kan inte förklara vilka likheterna är, men jag tycker i alla fall att de påminner om varandra. Lite som vuxna barn som försöker anpassa sig till att leva med / passa in hos människor.
Jag vill också dela med mig av ett favoritstycke: We cast our votes and raised our leaders, charming men and women with white teeth and silver toungues, and we shoved our many hopes and fears into their hands, believing those hands were strong because thay had firm handshakes. They failed us, always. There was no way they could not fail us - they were human, and so were we.
Slutligen till omslagen: jag kan inte avgöra vilket jag gillar bäst. Förut tyckte jag det vita, men det andra är också väldigt snyggt/passande. Det enda jag inte gillar med det vita är att omdömena på framsidan inte känns som bara omdömen utan som en del av hela omslaget, en del av bilden. Jag kanske helt enkelt ogillar att Stephenie Meyers namn förknippas med boken, vet inte varför jag har så mycket emot det men det har jag tydligen ;)

Första inlägget om Warm Bodies hittar ni här >>

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0