Det stora bokåret

Som ni säkert har märkt så har 2014 inte riktigt varit mitt läsår. Jag har inte haft så mycket tid för läsandet, och när jag väl tagit mig tid har det visat sig att jag gjort dåliga bokval. Det är inte det att de varit "dåliga" egentligen, de har bara varit helt fel för mig. Det blir ju i sin tur ännu mer fel om man redan är i en lässvacka, det blir en ond cirkel och motiviationen minskar och minskar.

Det ironiska med mitt rekordtröga 2014 är att det är så många efterlängtade serier och trilogier som blir färdiga i år. En hel del som jag längtat i åratal, men inte velat påbörja förrän de är fullständiga. Och nu är vi plötsligt där, de är klara nu! Vissa har någon månad kvar, men i år är året som de där mest lovande och plågsamt efterlängtade serierna blir klara och jag bara kan maratonläsa hela serien i ett enda svep.

Så äntligen börjar läslusten smyga tillbaka. Jag vill ha wow-upplevelser, bli chockad, bli kär, bli arg, bli blåst av stolen. Jag hoppas att de här, eller de flesta av dem, ska leva upp till sin mycket lovande handlingsbeskrivning. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0