Minns ni Willow?

Jag har jättemycket nostalgiska minnen från Willow, som jag såg om och om när jag var yngre. Det fanns inte så mycket fantasyfilmer på den tiden, och verkligen inte så välgjorda som Willow var.
Förutom all magi och allt äventyr i den här filmen så var jag väldigt förtjust i kärlekshistorien. Madmartigan är en karaktär i min smak och jag var nog lite småkär i honom ;)

Jag tar och kopierar Wikipedias text rakt av tror jag: Filmen handlar om unge Willow Ufgood (Warwick Davis) som, efter att ha hittat ett övergivet spädbarn, plötsligt befinner sig i ett magiskt och fartfyllt äventyr. Siare har nämligen förutspått att barnet är heligt och att det kommer medföra undergången för den ondskefulla drottningen Bavmordas (Jean Marsh) rike. Till sin hjälp har Willow Ufgood krigaren Madmartigan (Val Kilmer) och två små galna varelser, småkryp, kallade Brownies. Tillsammans kämpar de mot de mörka krafter som drottningen släppt lös... 

Låter det inte spännande? Det är det också :D
Jag vet inte om jag skulle våga se den här som vuxen, jag är så rädd att det blir "förstört". Men jag kommer så väl ihåg alla känslor från den här filmen, det var alltid en av mina stora favoriter och jag kommer nog alltid tycka om den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0