Böcker till bioduken 2014


Jag vill göra repris av förra årets nyårsinlägg, listar här tio böcker som blir film nästa år.
Det här är vad som lockar mig 2014:
(Då några av filmerna saknar svenskt premiärdatum får de sina världspremiär-datum i stället)

10 jan: The Adventurer: The Curse Of The Midas Box, baserad på Mariah Mundi: The Midas Box av G. P. Taylor. Oläst av mig, men om jag gillar filmen kanske jag plockar upp den.
21 feb: Winter's Tale, med bl.a Colin Farrell, Russell Crowe och Will Smith. Baserad på romanen med samma namn av Mark Helprin. Jag har inte läst den, men är nyfiken på filmen.
28 feb: I, Frankenstein, Inspirerad av Kevin Greviouxs serie om Frankenstein, Ringaren i Notre Dame, Doktor Jeckyl och Mr Hyde m.fl. Den vill jag både läsa och se!
21 mar: Divergent. Need I say more? Självklar för mig att se då jag älskade boken. Men i ärlighetens namn tycker jag inte alls om trailern, eller castingen. Jag hoppas bli motbevisad.
18 apr: The Amazing Spider-Man 2. Del två av rebooten av Marvels Spiderman. Gillade verkligen del ett, och så är ju min älskling Emma Stone med igen.
30 maj: Maleficent. Disneys nya vinkel på Törnrosa med den onda häxan Maleficent som huvudroll.
12 sep: The Boxtrolls, en animerad film baserad på Here Be Monsters! av Alan Snow. 
19 sep: The Maze Runner. En hypad bok av James Dashner som jag väldigt gärna vill läsa, men bestämde mig när filmbeskedet kom att jag vill se den först.
3 okt: Gone Girl. Den väldigt populära deckaren av Gillian Flynn blir film. Jag har inte läst den men har uppfattat att fansen vill ha (kräver) en uppföljare. Den har inget omslag än, så jag använder bokbilden så länge.
21 nov: Mockingjay, part 1. Givetvis den mest efterlängtade filmen 2014, även om jag undrar hur de ska få till nåt av bara första halvan av boken. Det är ju andra hälften som är så himla effektfull!

(Jag vill egentligen få med Into the Woods som har premiär 25 dec 2014, men sverige-premiären är inte förrän februari 2015 så jag får väl spara den till nästa års filmatiseringar. Borde gjort detsamma med Frozen förra året, men då visste jag inte att den skulle bli så sen till sverige. De flesta länder visade den nu i år)

Kommentarer
Postat av: Nike

Åh, vilket bra inlägg, tack! *antecknar*

Svar: Vad bra =)
boklotus

2014-01-01 @ 10:07:58
URL: http://www.bokmalande.wordpress.com
Postat av: Emilie

Maleficent börjar jag se mer och mer av och verkar väldigt spännande! Jag är helt tokkär (vi snackar, kan nästan alla låttexter utantill) i Wicked-musikalen som handlar om den onda häxan i Trollkarlen från Oz. :)

Svar: Den är så snyggt gjord också, verkar det som i trailern i alla fall =D Jag måste kolla in Wicked lite mer, jag gillar ju musikaler oftast
boklotus

2014-02-05 @ 19:34:36
URL: http://bokhandlarn.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0