Snow white and the huntsman

Så här någon vecka i efterhand tänker jag att den här filmen bara var okej, men vad jag minns så var jag faktiskt ganska fängslad medan jag såg den. Inte minst efter att de träffat dvärgarna och kom till den magiska miljön med snygga svampar, magiska fjärilar, mossiga sköldpaddor och söta feer. Med mera! Synd att de inte var där så länge bara.
Det enda som gjorde den lite sämre var att jag hade svårt att skilja karaktärerna från skådisarna, om ni fattar hur jag menar. Men mestadels gick det bra, åtminstone halva filmen kunde jag se Snövit i stället för Kristen Stewart. Förutom det var det bara ett tal som jag tyckte kändes lite klyschigt, annars gillade jag den nog. Det är ju en typisk film för mig om inte annat, och sådana har jag svårt för att inte gilla.
Handlingen går inte helt hand i hand med gamla Snövit, och jag gillar den här bättre. Att "the huntsman" (aka Thor) tar större plats i den här berättelsen gillar jag verkligen! Det var både uppfriskande och lite av en besvikelse att det inte var så mycket romance i filmen, men för de flesta tror jag att det bara är ett plus. Själv hade jag kunnat tänka mig åtminstone liite snusk ;)
Tittar man på Goodreads så verkar det ju även vara en bok, men med tanke på utgivningsdatum, antalet författare samt att alla omslag är på skådisarna så kan man ju anta att den är skriven efter filmen. Jag tror inte jag tänker läsa den, däremot kommer jag med största sannolikhet se om filmen några gånger. Det gör jag alltid med fantasy och liknande, kan inte få nog av all magi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0