Läser just nu

Äntligen helg! Och jag deltar för tredje gången i bokbloggsjerkan från Annikas litteratur- och kulturblogg.

Helgens fråga: Vad läser du just nu?

På nattduksbordet
Ink Exchange - Läser jag när jag är hemma, alltså mest innan läggdags och den får mig att somna ganska fort. Jag är hittills lite besviken, tyvärr. Jag kommer inte i kontakt med karaktärerna och känner nästan att det är en onödig språngbräda från första boken (Wicked Lovely) fram till ännu nästa uppföljare. Det är bara vad jag känner hittills, får se hur det utvecklar sig.
I lurarna The Golem's Eye - Lyssnar jag på när jag jobbar, och den är nästan lika bra som föregångaren (The Amulet of Samarkand) än så länge. Recension på den kommer inom kort, där jag antagligen kommer nämna hur mycket jag älskade djinnen Bartimaeus. Vilket jag fortfarande gör ;)
I väskan Innocent Darkness - Den här bär jag med mig för tillfällen då jag har en stund över, som i en bil eller om jag blir ensam under någon rast/lunch. Jag har inte bildat mig någon uppfattning om den än då jag bara läst några sidor än så länge. (Kunde inte motstå att köpa den när den var så snygg och innehåller både feer och steampunk, som jag älskar)


Vill bara meddela att mina kommentarer hos dem med blogspot/blogger antingen inte syns eller inte kommer fram, (med väldigt undantag då de magiskt dyker upp). Det har alltid varit så och jag har ingen aning om varför.

Kommentarer
Postat av: C.R.M. Nilsson

Ink Exchange läste jag tidigare i år. Har de två nästföljande böckerna stående i bokhyllan :)

Innocent Darkness låter intressant med feer och steampunk. Jag har ännu inte läst steampunk i fysiskt publicerad form, utan bara på nätet.

Svar: Jag hoppas verkligen att Innocent Darkness inte gör mig besviken, men risken finns att jag dömt boken för mycket efter omslaget och därmed har för höga förväntningar. När jag läst ut Ink Exchange ska den få avancera till nattduksbordet :p
boklotus

2012-09-08 @ 10:25:57
URL: http://lacrimamens.com/blog
Postat av: Lena

Har inte läst några av dina böcker!

2012-09-08 @ 10:34:36
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
Postat av: Helena

Jag läste Wicked Lovely för något år sedan, men har sedan inte varit sugen på att läsa Ink Exchange eftersom den inte handlar om samma karaktärer.. men kanske kommer dit någon gång.

Svar: Jag funderade på att hoppa över Ink Exchange och gå direkt på nästa där de första karaktärerna är i fokus igen. Men jag fick för mig att den här var nödvändig först, verkar dock inte så hittills ;)
boklotus

2012-09-08 @ 11:05:32
URL: http://helenasbokhylla.blogspot.com
Postat av: Vargnatts bokhylla

Verkar vara intressanta böcker!

Svar: En av tre är iaf riktigt bra hittills, men jag har stora förhoppningar på Innocent Darkness också, får så sällan tid att fortsätta förbi de där första sidorna. Men snart blir den min primära bok (när den hamnar på nattduksbordet), och sedan tror jag att jag snart ska plocka upp den där Delirium som du läser :)
boklotus

2012-09-08 @ 11:05:40
URL: http://www.vargnattsbokhylla.blogspot.se
Postat av: Lotten

Helt okända för mig. Steampunkt borde jag nog kolla upp... Väldigt vackra framsidor i alla fall!

Svar: Ja de är riktigt fina, och de få jag läst hittills har inte gjort mig besviken vad gäller innehållet heller. Jag hoppas denna inte blir det första undantaget :p
boklotus

2012-09-08 @ 11:23:10
URL: http://lottensbokblogg.wordpress.com
Postat av: Sara Pepparkaka

Det låter trevligt att lyssna på böcker när man jobbar, det skulle inte jag kunna tror jag.

Svar: Ja det är verkligen härligt, jag gör det nästan varje dag efter morgonpasset i radion och fram tills jag slutar :p
boklotus

2012-09-08 @ 14:40:38
URL: http://pepparkaksbokhyllan.wordpress.com/
Postat av: Monika

Nu var det det där med steampunk. Som jag aldrig läst. Och inte vet riktigt vad det är :)

Svar: Det är lite viktorianskt fast med mer avancerad teknologi med mycket uppfinningar, gärna i mässing :p Det gör sig oftast bättre på film än i bok tycker jag, men det kanske är för att jag inte har tillräckligt livlig fantasi än ;)
boklotus

2012-09-08 @ 16:31:07
URL: http://bokslut.blogspot.se/
Postat av: Chriss

Jag läste Wicked Lovely men var inte så imponerad... det var kanske tur att jag inte gav mig på uppföljarna?

Åhh, jag älskade The Amulet of Samarkand, men har fortfarande inte läst uppföljarna! Får kanske ta tag i det, de står ändå i min bokhylla...

Svar: Om de ändå står i bokhyllan tycker jag absolut att du ska läsa! ;) Jag gillar The Golem's Eye riktigt mycket än så länge. I den får man dessutom läsa om Kitty också, och det tycker jag är lite intressant :p
boklotus

2012-09-08 @ 21:09:10
URL: http://chrisstheninjapirate.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0