Game of Thrones (serien)


Jag älskar ju fantasy, men jag har inte hittat många tv-serier inom kategorin som jag tyckt om. Jag är så glad att proffsiga HBO har gjort Game of Thrones, som inte bara är en av de bästa fantasyserierna någonsin utan en av de bästa serierna över huvud taget. Tycker jag iaf ;)
Självklart anser jag att George R.R. Martin är genialisk som skapat hela den här världen och alla karaktärerna i den, trots att jag inte ens läst böckerna än. Men jag tycker att alla inblandade i tv-serien också är fantastiskt duktiga, inte minst skådespelarna som skildrar karaktärerna så sjukt bra. (Okej jag har läst liite.)
Hur en person kan komma på Tyrion Lanister, "the imp", med hela hans personlighet och bakgrund är ju en prestation bara det. Sedan att ha inspiration över till idéerna kring drottningen och hennes tvillingbror (som är Tyrions syskon), och hela familjen Stark i norr där jag främst är överförtjust i Arya. Jag kan fortsätta i evighet men det blir ju bara ett oändligt name-droppande, många av karaktärerna har så fängslande historier.
Det är i alla fall riktigt intressanta intriger och karaktärer, vi får ju inte glömma att den gamla kungens ättlingar försöker samla kraft på andra sidan havet bland hästfolket. Saken blir ju inte sämre när den väldigt unga flickan av de två ättlingarna kommer över tre drakägg (wooohoo!!), som hon får i bröllopsgåva när hennes sviniga brorsa gifter bort henne till en stor och skräckinjagande horse-lord. Jag tycker alla ska ge den här serien en chans för den är bra, jag är ju inte ensam om att älska den direkt ;)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Game of Thrones är precis som du säger, en fantastisk tv-serie! Har första boken hemma så ska väl försöka läsa den så småningom och se om jag gillar den lika mycket.

Svar: Gör det, jag tror inte vi blir besvikna på böckerna. Jag har tjuvläst lite ur första boken och den verkar minst lika bra som tv-serien ;)
boklotus

2012-09-14 @ 14:53:31
URL: http://liberlibri.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0