Walking Dead (serien)

Idag är det premiär för tredje säsongen av den här jättespännande serien! Åtminstone i USA, vi i Sverige får allt vänta lite längre vilket känns mycket frustrerande. Det är en av mina absoluta favoritserier, och jag misstänker att både jag och min sambo kommer läsa de här tidningarna/albumen i framtiden.
Jag var fördomsfull i början, och jag var inte superimponerad under de första tio minuterna, men sen så! Den första säsongen var otrooligt spännande, och precis rätt i tiden för mig eftersom det var ungefär då som jag började hungra efter dystopier och zombieberättelser. Andra säsongen blev lite långsam någonstans i mitten, men slutet var så spännande att det varit nästan plågsamt att vänta så här länge på fortsättningen.
Serien handlar om polisen Rick, som efter en skottskada vaknar upp på sjukhuset helt ensam. Under tiden han legat i koma har världen förändrats och han vaknar till tomma gator med någon enstaka zombie som försöker hitta något/någon att äta. I jakt på andra överlevare och sin försvunna fru och son ger han sig av och stöter på många, många, många fler zombies, som är väldigt välgjorda (och hungriga ;)
Den är svår att beskriva med ord men den förtjänar att bli sedd, ge första avsnittet en chans om ni inte redan gjort det! Nu återstår bara att se hur länge vi måste vänta på tredje säsongen, förhoppningsvis "bara" några veckor om de är lika snabba som förra året :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0