Kan det vara det bästa någonsin?

 
Jag har läst ut Mockingjay.

Funderar på att avsluta inlägget sådär, men det känns lite väl kort ;) Behöver jag nämna att Suzanne Collins har fått ännu ett fan?
Jag har varit rätt så övertygad om att Hunger Games trilogin skulle passa mig, så det var ingen överraskning. Det jag inte väntat mig var att jag skulle delta i den här skaran: "Åh herregud det är det bästa jag nånsin läst! Ah!"
Men här är jag, och jag låter precis så. Detta efter att jag nu läst ut den sista boken, Mockingjay (som på svenska heter Revolt).
Som vanligt vet jag inte hur jag ska lägga fram handlingen utan att avslöja något. På cdon står endast denna korta beskrivning med spoilers: Against all odds, Katniss Everdeen has survived the Hunger Games twice. But now that she's made it out of the bloody arena alive, she's still not safe. The Capitol is angry. The Capitol wants revenge...
Det kanske inte behövs mer än så? Man måste ändå läsa de andra innan man ger sig in i den här, och är man inte såld då så kan man nog lägga ned direkt, så beskrivning kanske blir överflödigt.
Jag kan bara säga att de här böckerna är väl värda all hype. Förutom att de är bra, spännande och underhållande så har de samtidigt substans, mening, djup och ett viktigt budskap. Det är väl därför de passar så många olika läs-typer, och för mig som gillar dystopier annars också så var det ju en klockren träff.

(Tidigare: Hunger Games
         och Catching Fire)

Kommentarer
Postat av: Tessans Bokblogg

Ooooh, Hungerspelen är så himla bra!! =)

Svar: Ja verkligen! Jag hade aldrig kunnat förutspå hur mycket jag skulle gilla dem =)
boklotus

2012-10-22 @ 18:33:13
URL: http://tessansbokblogg.blogg.se/
Postat av: Jonna Lindberg

Hungerspelen-trilogin är verkligen något av de bästa jag läst också! Jag kunde inte lägga böckerna ifrån mig, och jag läste sista sidorna i sista boken flera gånger om. Så förbannat fint! "Du älskar mig. Sant?" "Sant." ÅÅÅH.

Svar: Jag älskar också slutet, väldigt fint! Hela serien är så fin, och tänkvärd, och hemsk, och bra. Jag tänker på de där böckerna nästan varje dag fortfarande :p
boklotus

2012-11-10 @ 13:24:34
URL: http://www.jonnalindberg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0