Bad Taste in Boys

Trots att jag har en konstig grej för zombies så har jag inte varit intresserad av den här boken, jag orkade inte ens läsa ordentligt vad den handlade om. Men sedan så skrev boktycke en intressant recension och det gjorde mig riktigt nyfiken.
Det mesta med boken tycker jag om, framförallt huvudkaraktären Kate och hennes perfekta nivå av nördighet. Jag tyckte även om hennes lillebror och det sättet som han är nördig på, som att han och hans kompisar leker/spelar "assassins". Det här syskonparet är den typ av personer som jag skulle vilja umgås med i verkligheten, de är nördiga, roliga och smarta.
Handlingen sätter igång när någon i fotbollslaget drabbas av ett mystiskt zombie-virus som sakta sprider sig vidare. Kate, som är en vetenskapsnörd, inser att hon måste hitta ett botemedel samtidigt som hon ska överleva, hålla sina vänner vid liv och få till det med en av skolans hetaste killar.
Det jag saknade var lite mer zombie-handling. Lite mer zombies och lite mindre high school hade blivit superbra. En del smådetaljer kändes inte helt trovärdiga (och då menar jag inte zombie-grejen), men det gjorde inget för det är ändå inte omöjligt, och det gjorde boken rolig och intressant.
Jag hade trott att boken skulle innehålla mer zombies och att det skulle vara mer panik, men om jag själv skulle skrivit en zombie-bok skulle jag nog ha gjort det som Carrie Harris. Det är en tunn bok men den var alldeles lagom lång. Berättarrösten är både kul och intressant trots att det är jag-form som jag kan ha svårt för, och trots att huvudkaraktären "bara" är en människa ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0