Böcker till bioduken 2013


Idag pratar jag film, baserade på böcker.
Nedan har jag listat 10 av de (enligt mig) mest intressanta filmpremiärerna 2013!
(Då några av filmerna saknar svenskt premiärdatum har jag skrivit världspremiär-datumen)

1 feb
:
Behöver jag ens nämna Warm Bodies? ;)
13 feb: Beautiful Creatures, baserad på en bok jag ännu inte har läst men som jag längtar efter att börja med.
1 mar: Jack the Giant Slayer (med självaste Nicholas Hoult, från Warm Bodies). Jag har faktiskt aldrig läst hela sagan om Jack och Bönstjälken, men vi känner ju alla till den :)
8 mar: Oz the Great and Powerful. Filmatiseringen är som en prequel på The Wonderful Wizard of Oz.
29 mar: The Host, som jag mestadels gillade även om jag himlade med ögonen emellanåt. Jag hoppas att de har lyckats med filmen.
7 jun: Now you see me verkar som en superhäftig film, med typ 7 skådisar som jag gillar! T.ex Jesse Eisenburg som jag är lite kär i. *(Finns ingen bok vad jag vet, men jag ser fram emot den så mycket att den måste få vara med ändå)
21 jun: World War Z, som är en zombiefilm och därmed av intresse för mig, fast jag inte läst boken.
23 aug: City of Bones, som jag inte heller har läst. Den har inte stått högst på min att-läsa-lista, men efter att ha sett trailern blev jag ganska taggad!
22 nov: Håll i hatten för Catching Fire, som är uppföljaren till Hunger Games, och enligt mig den mest spännande boken i serien. (Tror jag, alla är ju så spännande ;)
27 nov: En Disneyfilm vid namn Frozen, baserad på The Snow Queen. Jag älskar vinterfilmer, särskilt omkring jul, och jag har höga förhoppningar om att den kommer bli väldigt "mysig".

Jag och min sambo älskar film, så gissa om vi blev glada åt ett SF-presentkort i julklapp! Vi kan förstås inte se alla de här premiärerna med tanke på barnen och avståndet till närmaste biosalong, men några kommer vi garanterat att ta oss tid för :)

Kommentarer
Postat av: Nike Bengtzelius

Läs World War Z! Jag har sett trailern till filmen och jag kan inte tänka mig att det är samma berättelse över huvud taget (och det går nog inte heller). Ser också fram emot den och Warm Bodies ^_^ Och Catching Fire, förstås!

Svar: Då ska jag läsa den! Jag ser också mycket fram emot Warm Bodies och Catching Fire, fast jag ser ju å andra sidan mycket fram emot alla de här ganska mycket :p
boklotus

2013-01-01 @ 18:49:28
URL: http://www.bokmalande.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0