The 10th Kingdom


Jag erkänner, jag har inte läst den här boken. Men jag älskar filmen/miniserien, och i det här fallet kom serien före boken så jag vet inte om jag kommer läsa den. Vi får se.
Filmen är över sex timmar lång, och i början förekommer en detalj eller två som inte ökar suget att fortsätta titta. T.ex när en hund förvandlades till en prins (och skådisen ska låtsas vara hund) och när troll är fjantiga i new york. Men efter det blir den så himla bra, den innehåller allt jag älskar och lite till. Bra karaktärer är det viktigaste för mig, och här finns det flera. Min favorit, som för många andra, är "Wolf".
Jag har försökt sammanfatta handlingen, men det blir så långt så jag måste nog hoppa över det. Men gillar man sagor ska man absolut se den här. Det finns drakgrottor med spegelmakande dvärgar, guldfisken (som alltså gör allt man tar i till guld), magiska bönor, snövit, askungen, osynlighets-skor, en rolig kärleksstad, en smått schizofren man/varg=Wolf som blir kär i huvudkaraktären Virginia, och en fantastisk herdeby (där Wolf har det lite jobbigt ;)
Med mycket, mycket mera, så se den här filmen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0