Böcker jag ser fram emot

Inför mitt förra inlägg hade jag lättare att komma på böcker jag är glad att jag har framför mig, än sådana jag önskar att jag ännu inte hade läst. Så jag tänkte köra en liten uppföljare på det inlägget.
T.ex är jag väldigt glad att jag har två och en halv bok kvar av Hunger Games -trilogin. Jag har ingen aning om vad som händer i de två kommande böckerna, och jag vill nästan inte fortsätta läsa. Jag vill spara upplevelsen.

Jag är även glad att jag har kvar Infernal Devices -serien. Jag har höga förhoppningar på den, och är lite rädd att den inte kommer leva upp till förväntningarna. Men jag tror verkligen att jag kommer gilla den, jag hade tänkt börja med Clockwork Angel nyligen men jag valde att spara den lite längre.

En annan bokserie jag vill ha kvar för att jag tror att jag kommer älska den så mycket är A Song of Ice and Fire. Jag är redan säker på att jag kommer gilla den mer än Wheel of Time, jag har tjuvläst några kapitel av första boken och de gjorde mig inte besviken.

En sista trilogi jag är glad att jag ännu har oläst är Graceling Realm, men den kommer jag ändra från oläst till läst ganska snart. Jag hade svårt att välja omslag när jag beställde den första, men det blev den till höger. Jag vet inte om jag valde rätt, men nu är det ju faktiskt insidan som räknas ;)

Kommentarer
Postat av: Hanna

The Hunger Games-triologin har jag läst, men precis som du har jag de andra tre serierna framför mig och ser verkligen fram emot att läsa dem!

Svar: Vad kul :) Jag trodde jag var sist i bloggvärlden med att skjuta upp Graceling t.ex. Hunger Games blev jag faktiskt lite besviken på först, men det tog sig mycket snabbt! Nu läser jag hungrigt varje kväll och kan inte sluta i lämplig tid, trots att jag vet hur det går ;)
boklotus

2012-08-28 @ 22:04:18
URL: http://liberlibri.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0