Bokomslag, vad hände?

Jag snubblade över en sak idag; två olika serier med samma omslag. Jag har ingen aning ifall det brukar förekomma, för en del kanske det inte känns så konstigt? Men jag tyckte det var rätt skumt att använda en annan series omslag.

Det kanske beror på översättningen, att man inte tyckte det var så konstigt med samma omslagsserie när det blev ett nytt språk. Eller att det inte spelade någon roll. Kanske visste helt enkelt inte den som köpte bilderna att de använts till en annan serie. Jag antar att det faktiskt inte spelar någon roll heller, jag blev bara så förvånad :p
 
Några böcker ur Maria V. Snyders Study:
Några böcker ur P.C Casts Partholon, översatta till SE:

Kommentarer
Postat av: Bokhuset

Men oj vad konstigt. Det har jag aldrig sett faktiskt. Med tanke på att man enkelt kan googla bilder nu, så borde det ju inte heller kunna hända "av misstag". Kan man tycka.

Svar: Jag undrar om omslagen passar lika bra med handlingen för båda serierna. Det syns ju att den första/tidigaste har omslag som passar med titeln. Jag antar att det kanske passar rätt bra med den andra serien också.
boklotus

2014-09-09 @ 12:45:50
URL: http://bokhuset.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0