Mina Fem frågor -svar

Ibland dyker det upp frågor eller utmaningar bland bloggarna, och jag har blivit taggad till Fem frågor av fantasygrottan och astridahlberg. Kul tycker jag :)

Vem inspierade dig/uppmuntrade dig att börja blogga?
Ingen faktiskt. Jag ville dela med mig av tips, nyheter och tankar om böcker, i den naiva tron att utbudet på sådana bloggar inte var så stort. Jag upptäckte fort att det fanns massa bokbloggar i precis min smak och stil, men jag är ändå glad att jag startade boklotus :)

Hur väljer du ämnen att blogga om?
Alla ämnen som är bokrelaterade på något sätt brukar få komma med i bloggen, med något enstaka undantag. Helst vill jag bara skriva rena bokinlägg men då blir det så sällan uppdaterat ;)

Vad vet de flesta inte om dig?
I mitt "privatliv" vet de flesta inte att jag skrivit en bok eller har den här bloggen. Här på nätet/bloggen vet nog ingen att jag avskyr våren. Den gör mig hemskt lättretlig och ganska deppig. Men de andra årstiderna gör mig bara glad!
 
Vilka tre ord beskriver din stil bäst?
Jag väljer att tolka frågan som vilken bokstil jag har: övernaturligt, romantiskt, och/eller futuristiskt.
 
Vad tycker du om att göra när du inte bloggar?
Jag älskar dataspel, njuter av att se/analysera serier med min sambo, och brinner för läsandet förstås.

Jag vet inte om följande redan blivit taggade och avstått eller alternativt inte hunnit, men jag har inte sett några fem svar än så jag taggar:
Bokregn, Bookrelated, Bokmalande, Bokgläntan och Bladvändaren (med hopp att min kommentar ska synas, blogspot tar inte alltid mina kommentarer)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har läst dina två noveller. Gillade särskilt Paramnesi mycket! En text att minnas och fundera över :)

2013-09-03 @ 22:51:36
Postat av: Astrid Ahlberg

Inte min avsikt att vara anonym. Gjorde något fel tydligen. /Astrid

Svar: Jag blir verkligen jätteglad att höra att du gillade den! Tack =)
boklotus

2013-09-03 @ 22:53:47
URL: http://astridahlberg.blogspot.se
Postat av: Pia

kuuul! :D tack så mycket för taggen! jag ska göra den snart ^^

2013-09-04 @ 14:14:05
URL: http://bookrelated.devote.se
Postat av: stina liffner

Hej!

Svar: Hejsan :)
boklotus

2013-09-04 @ 15:29:36
URL: http://stinasmusikhemsida.blogg.se
Postat av: Hanna

Tack för taggen!

Svar: =)
boklotus

2013-09-06 @ 16:11:50
URL: http://bokregn.blogg.se
Postat av: Mathilda

Tack för taggen! :D
Kommer tyvärr inte kunna göra den riktigt än då jag verkligen inte hinner med just nu, men någon gång så! Tack igen:)

Svar: Tidsbrist känner jag till väl ;)
boklotus

2013-09-08 @ 09:59:44
URL: http://bokglantan.wordpress.com
Postat av: tantaugusta

Vad kul att du har skrivit två noveller!

Svar: Ja det är jätteroligt med noveller, skulle vilja vänja mig mer vid formatet så jag kommer igång att skriva några fler någon gång :p
boklotus

2013-09-14 @ 18:00:58
URL: http://tantaugustastekopp.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0