Fast i en bokvärld

Det finns en bild som jag sett här och där på sistone, t.ex hos bookrelated och 23 minuter. Den är så himla klockren, det är ju precis så här det blir!
Jag kan aldrig påbörja en ny bok samma dag som jag avslutar en annan, om det inte är uppföljare. Jag har jättesvårt att så abrupt lämna världen jag levt i. Man vill liksom bearbeta och avsluta, sova på det. Jag verkar inte vara ensam om det ;)
Mina fem värsta book hangovers är Hunger Games, Mistborn, Night Circus, Harry Potter och Bartimaeus. Det finns många världar som jag fortfarande går och tänker på ibland, men de här var de allra svåraste att släppa och börja på nytt efteråt.

Kommentarer
Postat av: Astrid Ahlberg

Nä sån är inte jag :) Har en ljudbok i bilen, en annan i iPoden (under hundpromenaderna) och ofta 2 på gång som jag läser jämsides. Och sen är det ju alla historier från teveserier... Samt de jag skriver på. Konstigt att man kan hålla fast i verkligheten i alla fall emellanåt...
Tur för dig att det finns så många bokserier :)

Svar: Vad skönt! Jag brukar också läsa några samtidigt i olika format, det går oftast jättebra.

Nä med serier måste man ju inte avsluta lika ofta :P
boklotus

2013-09-19 @ 22:54:55
URL: http://astridahlberg.blogspot.se
Postat av: Elina

De värsta book hangovers jag haft är efter Temtio nyanser (varje del i väntan på nästa) och vampire academy :)

Svar: Jag har faktiskt hört flera som haft svårt att släppa femtio nyanser. Personerna i fråga ville inte börja med något nytt/annat på lång tid efteråt :p
boklotus

2013-10-02 @ 12:06:08
URL: http://marklarsbooks.blogg.se/
Postat av: Carolina

Book hangover :) så på pricken! Jag borde haft min värsta book hangover efter avslutande av 14 böcker Wheel of Time - men jag var nog ganska färdig med den världen trots allt. Den värsta hangovern var nog efter Black Jewel Trilogy av Anne Bishop. Jag kan fortfarande gå och längta tillbaka efter den världen.

Svar: Tack för tipset, ska kolla in Black Jewel!
boklotus


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0