Min första novellidé

Som jag nämnde i mitt inlägg om skrivandet så är mitt problem inte brist på inspiration och idéer, det är att jag har för mycket men ingen tid att utveckla det.
Min sambo har sagt att jag borde göra noveller så att inte historierna "slösas bort" när jag tvångsglömmer dem som jag brukar göra, men jag har aldrig fått någon idé förut som passar som novell.
Oftast tycker jag att det behövs så mycket fördjupning att det inte skulle hinna bli någon känsla i berättelsen om jag bara skrev något kort. Anteckningarna i sig är långa som en hel novell innan jag ens hinner börja...
Men igår! Igår när vi körde två mörka timmar i snöstorm fick jag som vanligt massa idéer, och det är inget jag skulle vilja göra en bok av för den skulle bli alldeles för tråkig om den var så lång ;)
Det var typiskt novellmaterial, och när jag har tid ska jag börja på min alla första sådan. Jag ska åtminstone skriva upp alla detaljer så att det inte försvinner, så kan jag ta det när jag känns ha tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0