Hej radiohjärnan

Om någon skulle undra varför bloggen stått still så beror det på att min hjärna varit lite för snurrig för att kunna skriva inlägg.
Igår var jag gäst i ett radioprogram, för att prata lite om varför jag skrev en bok och såklart prata lite om själva boken. Allt gick förvånansvärt smärtfritt i proportion till hur nervös och oförberedd jag var, ända tills en av programledarna frågade mig vad boken handlar om.
Plötsligt sade min hjärna till mig "god natt, nu är jag trött och tar en timma ledigt". Så när jag skulle beskriva handlingen kunde jag inte minnas något, jag letade ord i mitt huvud som någon galning och fick inte fram så mycket. (Lite mer än titeln ungefär).
Som tur är hörs det inte lika tydligt som det var på plats, att jag tappade hjärnan. Och som tur är hjälpte de fina och proffsiga människorna mig att ta mig vidare så att vi kunde avsluta min halvtimme i radio.
Det var väldigt synd att jag tappade minnet, för boken behövde få mer beskrivning. Här hade jag världens chans att säga något mer, förtydliga att den handlar om mer än det lilla som framkommer av baksidan och de första kapitlen. För den börjar kanske lite långsamt, en recension jag fått är "otrolig spänning de sista 200 sidorna!" vilket bekräftar att början kanske inte är bokens starkaste del. Den hade behövt mer från mig!
Men jag ska inte älta det nu, allt är relativt och det gick egentligen över all förväntan.
Idag är jag lugn igen, och imorgon kanske jag kan börja uppdatera bloggen som vanligt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0