Pottermore

www.pottermore.com är en supermysig sida för alla Harry Potter -nördar som inte kan få nog av bara böckerna och filmerna, det finns mycket nytt att utforska där. Jag hörde talas om pottermore när sista filmen släpptes, där J.K Rowling berättar om hemsidan. Till och med den reklamen är magiskt mysig!
Eftersom jag på vissa sätt är som en konservativ gammal tant så hoppade jag över pottermore pga att det krävdes en registrering, och jag brukar in i det sista försöka undvika att registrera mig på sidor. Men förra veckan så gav jag efter, och jag satt en halv kväll på pottermore ;)
Jag fick en stav med drakkärna, och sorteringshatten satte mig i Hufflepuff. Först blev jag lite besviken, för jag ville hamna i Ravenclaw, men jag vet att hatten sorterade mig i rätt hus. Hufflepuff är mer jag, även om jag vill vara en Ravenclaw. Jag hör redan här vilken tönt jag är, men det står jag för i det här fallet! Jag bara älskar Harry Potter, och jag är så otroligt glad att det är filmatiserat och att det finns en magisk, rolig och informativ hemsida.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0