Drak-böcker

<-- Det här omslaget är riktigt snyggt tycker jag. Handlingen låter också lovande! Men, de flesta säger/skriver att det är lite vilseledande handlingsbeskrivning. För mycket high school, vilket avskräcker mig när det är drakperspektivet jag är intresserad av.

Jag har hittat väldigt många drakböcker som det riktigt kliar i fingrarna att köpa hem. Förutom enhörningardjinner och sjöjungfrur är jag väldigt, väldigt svag för drakar.
Jag vill läsa om alla typer av drakar, stora och små, onda och goda, ur människors synvinkel och ur drakarnas. Allt lockar mig, och jag kommer antagligen läsa alla som jag listat nedan, tids nog. Dock är det som vanligt vissa som lockar mig mer än de andra, som Seraphina t.ex.
Åh, det gör mig alltid så glad att rota i olika ämnen som ligger mig varmt om hjärtat, jag hittar så väldigt mycket nytt jag vill läsa då. Vem vill inte läsa om drakmagi, drakar i människohamn, eller beskyddardrakar i form av tatueringar? Sedan är det ju en annan sak om de lever upp till förväntningarna eller inte ;)
Här har ni lite draklitteratur att spana in, klicka på bilderna för att få veta mer:

Kommentarer
Postat av: Shamandaliex

Åh, jag älskar också drakar! Har du hört talas om den svenska trilogin Drakväktare? Den är riktigt bra enligt mig iafal ^^

Svar: Nej det hade jag faktiskt inte, men den tänker jag definitivt titta närmare på! =D
boklotus

2013-06-26 @ 16:31:11
URL: http://www.fantasygrottan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0