Beautiful Darkness

På många sätt var den här boken mer spännande och intressant än första delen av Caster Chronicles. Det dyker upp en ny härlig karaktär som jag tyckte mycket om, och en helt ny "värld" som omnämns redan i första boken men som får utrymme först i den här.
Kortfattad handlingsbeskrivning med spoiler från Beautiful Creatures: Efter sin morbrors begravning blir Lena allt mer avskärmad, vilket frustrerar Ethan då hon inte vill låta sig tröstas. Ridley och en mystisk mörk besvärjare dyker upp och försvårar situationen när de försöker vinna över Lena till den mörka sidan. Ethan vet inte hur han ska hjälpa henne eller rädda deras förhållande, ska han ge upp och utforska nya relationer eller ska han kämpa för Lena?
Beautiful Darkness är på flera vis ett passande namn på den här boken. Redan från början utstrålar den lite ångest, och en bit in blir det faktiskt en aning deppigt. Samtidigt har Ethan kvar sin humor och är en trevlig berättarröst tycker jag. Han är smart, rolig, omtänksam, uppoffrande på ett omtänksamt sätt i stället för martyrisk, och han är ibland lite nördig.
Även om jag uppskattade allt det nya och viss fördjupande kunskap om besvärjarnas verklighet, så saknar jag känslan från första boken. Det är mer spännande handling i den här och historien börjar nystas upp, men ändå favoriserar jag ettan. Tror jag.

(Tidigare: #1 Beautiful Creatures

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0