3e Artemis Fowl - The Eternity Code

Den här känns som en ungdomsanpassad lightversion av Oceans Eleven eller Mission Impossible, fast med vättar, kentaurer, dvärgar och älvmagi. Och självklart, mästergeniet Artemis Fowl som nu är tretton år.
I Eternity Code (Evighetskoden) har Artemis utvecklat en liten kubformad superdator som kan läsa av all teknologi, och han har skapat den med hjälp av vättarnas/feernas teknologi som han lade beslag på i första boken. I ett försök att tjäna pengar på kuben blir han lurad och tvingas be det underjordiska fe-folket om hjälp att få tillbaka kuben, för sin och för deras skull eftersom kuben även kan läsa av deras teknologi och avslöja dem för mänskligheten. Dock begär de ett högt och oväntat pris för att låna ut sina agenter och prylar till Artemis.
Jag har anpassat mig till att de här böckerna är skrivna för yngre läsare, och faller nu jättelätt in i tänket och handlingen. Jag tyckte om den här boken och jag blir bara mer och mer förtjust i Artemis. Jag gillar den killen! Trots att han börjat utveckla både känslor och samvete ;)

(Tidigare: #1 Artemis Fowl,
       #2 The Arctic Incident)

Kommentarer
Postat av: Anna - Boktycke

SPOILER!
Den här är min favoritbok i serien! Tyckte att det var så himla coolt i slutet när Artemis förklarade att även män fick namnet Artemis för att de var grymma jägare :)

Svar: Mer spoilervarning:
Ja det är coolt, det är en av mina favoriter hittills också. Jag blev lite sentimental i slutet när det var dags för betalningen ;) Jag tycker det var så smart gjort av Artemis att ge medaljongen till Mulch!
boklotus

2013-01-24 @ 18:48:21
URL: http://boktycke.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0