Hannah Fraser - professionell sjöjungfru

Jag har alltid varit fascinerad av sjöjungfrur. När jag var liten brukade jag spola tillbaka (VHS på den tiden) om och om igen till scenen med sjöjungfrurna i filmen Hook. Var helt lyrisk när jag upptäckte Splash, men sjöjungfrurna i Hook var så mycket vackrare och det var mer magiskt.
När jag upptäckte den här hemsidan, http://hannahmermaid.com/ var jag ändå över tjugo, och trots det satt jag i flera timmar och tittade på alla videos och bilder som finns på hemsidan. Jag gillar den här kvinnan, jag tycker hon är häftig och jag gillar det hon gör. Hon är nämligen aktivist förutom sjöjungfru och jobbar bland annat för att havets varelser inte ska lida eller utrotas pga oss människor. Hon gör även saker som jag aldrig i mitt liv skulle våga, som att simma med knölvalar, hajar av alla sorter, maneter och rockor. Hon gör alla sina fenor själv, sin första gjorde hon när hon var nio!
(Jag råkar veta att Ellen från min bok älskar den här hemsidan, men jag har inte kunnat nämna det i boken eftersom jag helst inte vill namnge så mycket böcker/filmer/musik/hemsidor som karaktärerna tycker om.)
Jag skrev ett inlägg om sjöjungfruböcker för ett tag sedan om någon är intresserad av ämnet. Annars kan man ju sitta och drömma sig bort till de här supersygga bilderna på Hannah Fraser:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0