Warm Bodies får en uppföljare

Eftersom förra inlägget var en artikel om amerikanska försvarets övningar inför zombieapokalypsen, och att jag nyligen fick en trevlig kommentar från swedish zombie, så vore det kanske på sin plats med ett till zombieinlägg. Sen lovar jag att det blir lite annat ett tag ;)
För ett tag sedan publicerade Isaac Marion, författaren till Warm Bodies (Varma kroppar), ett inlägg angående en uppföljare! Vill ni läsa hans text så har jag länkat: Even Warmer.
Sammanfattningsvis meddelar han att han börjat med uppföljaren för att han vill stanna i R och Julies värld lite längre, eftersom deras historia inte är färdigberättad. Han har massor av ideer och han har börjat med något/några kapitel, och jag citerar "I'll try my best not to ruin everything".
Jag hoppas verkligen att han lyckas med det, och det tror jag faktiskt att han gör. Först visste jag inte vad jag tyckte om att det blir en uppföljare, just för att jag är så rädd att det blir förstört. Men jag har sådant förtroende för Isaac Marion att jag nu ser fram emot det i stället. Jag hoppas framförallt på att man äntligen får lite svar på några småflummiga delar av föregångaren. En bok till vill jag ha, på sin höjd en trilogi, men inte mer tro jag. Det skulle ta alldeles för lång tid med omläsningar i så fall ;)

(Tidigare inlägg: Warm Bodies, och fler tankar om boken)

Kommentarer
Postat av: Swedish Zombie

Ser man på, det visste jag inte. Kul att han skriver en bok till. Men ingen trilogi tack, då klöx jag nog lite. Finns på tok för många zombietrilogier.

Har du läst novellen Marion skrev innan boken?

http://www.burningbuilding.com/zombie.htm

Svar: Jag hoppas nog också att det bara blir en bok till. Jag har bara hört talas om novellen, men det är väl på tiden att jag läser den! Jag gillar ju verkligen hur han skriver :)
boklotus

2012-11-04 @ 20:21:58
URL: http://www.swedishzombie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0