Böcker (& spel!) till bioduken 2016

Det är kul tycker jag att det är så mycket serietidningar som blir till film och serier på senare år, men en riktigt spännande ny grej är när spel tar sig till vita duken. Mycket intressant rent allmänt att hålla utkik efter 2016, här är de tio jag ser mest fram emot: 

22 jan: The 5th wave, en populär bok av Rick Yancey som jag sett fram emot att läsa ganska länge. Först väntade jag på att alla böcker skulle släppas, men nu är det filmpremiären jag väntar in. 

4 mar: Pride and prejudice and Zombies. En av de minst tippade nyheterna när jag kollade upp årens släpp, men en välkommen överraskning. Jag har ingen uppfattning alls om boken men blev genast intresserad när den uppenbarligen håller för att bli film.  

18 mar: Allegiant, sista delen i Divergent-trilogin av Veronica Roth, och den enda boken som jag inte älskade. Men filmen tror jag mer på, trots att jag blev ganska besviken på Insurgent-filmen. Hoppas att bli glatt överraskad av den här då mina förväntningar är lite sådär. 

27 maj: Alice through the lookingglass. Jag är osäker på hur mycket likheter den har med Lewis Carrolls uppföljare med samma titel, men den ska hur som helst bli spännande att se. Det är samma skådisar som i föregångaren, men inte samma regissör (snyft). 

27 maj: Warcraft: the Beginning. Som nämnt inte baserat på böcker, utan på spelen från activision blizzard. Jag har bara spelat Warcraft 3 men det blev snabbt en favorit, hade det inte varit för internet-tvånget hade jag utan tvekan spelat WoW också. Mina förväntningar på filmen var inte höga förrän jag såg trailern, nu hoppas jag så det knakar att den kan leverera. 

13 jul: The Legend of Tarzan, med självaste Alexander Skarsgård i huvudrollen. Baserad på Edgar Rice Burroughs historier om Tarzan och utspelar sig efter den handling vi är van att få skildrad. 

14 oct: Pete's Dragon. Faktiskt så lyckas jag inte hitta någon författare till den här, men jag minns ju att jag hade boken i hyllan när jag var liten, om Peter och draken Elliott. Även denna film från Disney, såklart. 

28 oct: Doctor Strange från Marvels universum, spelas av Benedict Cumberbatch och är en av de mest efterlängtade av mig faktiskt. Så pass att jag listar den i stället för Deadpool som också kommer ut i år :)

18 nov: Fantastic beasts and where to find them, baserad på boken av J.K Rowling. Jag vet inte ens vad jag ska säga, vill se NU!

21 dec: Assassin's creed. De välkända spelen från ubisoft kan man se på bio i slutet av 2016. Jag har inte spelat själv, bara sneglat på maken medan jag själv haft något annat spel på skärmen. Men det lilla jag har snappat upp så finns det väldigt mycket att jobba på inför en filmatisering, så jag tror och hoppas att den här blir riktigt nice. 

Kommentarer
Postat av: SeoBanda

I pay a visit every day a few websites and sites to read posts, but
this web site presents quality based writing.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0