I en underjordisk silo

I över hundra våningar nedåt sträcker sig silon. Alla människor och alla nivåer har sitt syfte och sin uppgift. Mekaniker, tekniker, läkare, IT, politiker, med mera. Och de som rengör. De som har vågat uttala en teori, en dröm, en önskan att veta vad som finns bortom silon. De som vill ut släpps också ut, och där dör de inom kort av den förgiftade luften. Först efter att de rengjort kamerorna mot den öde omvärlden förstås.

Ifall det kan locka så är det rätt snålt med romance i Wool (Ull). Själv tar jag gärna emot lite romantik när jag läser, om den är mogen och autentisk, men vill man ha mindre sådant så kan man se hitåt. Här får vi i stället en lång och seriös historia från flera perspektiv med utförliga beskrivningar. Så det är konstigt att jag hade så dåligt tålamod med den eftersom det låter exakt som det jag vanligtvis gillar. Men ja, vad ska jag säga. Den var trög. Ibland en aning tråkig. 

Men, jag gillar jag den. Egentligen så är det en riktigt bra bok, med spännande hemligheter och inspirerande historia. Får hålla tummarna att uppföljaren håller samma kvalitet men med högre tempo. Och om man får drömma, kanske lite bladvändar-känsla? ;) 

Kommentarer
Postat av: Carro

Den här har jag velat läsa länge men tycks hela tiden glömma bort den.. :)

Svar: För mig har den tyvärr varit ganska lättglömd i efterhand också... Det var nog den tillfälliga slängen av dåligt tålamod som var boven i mitt fall, jag hoppas det blir en mer spännande upplevelse för dig :)
boklotus

2015-02-03 @ 20:52:56
URL: http://romeoandjuliet.blogg.se
Postat av: Anika

Hej! Jag är ny i bloggvärlden och undrar om du skulle kolla in den lite snabbt, kanske ge lite tips? :)
Kram
Anika

Svar: Kul! Välkommen till den här inspirerande världen :D
boklotus

2015-02-15 @ 17:25:15
URL: http://www.anikaskriver.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0