Textupplägg, fundering

Jag har funderat ett tag på om jag ska ändra upplägg på min text i bloggen. Jag har alltid hört att man ska skriva skärmtext (t.ex bloggar) sammanhängande men i korta stycken. Inte långa texter och inte mellanrum mellan styckena, hellre korta stycken som hänger ihop i hela texten. Det ska tydligen vara optimalt för att behålla ögats/hjärnans intresse, ögat tittar omedvetet på första orden i varje nytt stycke och orkar inte ögna långa stycken. Så har jag också skrivit mina inlägg, men jag har märkt att jag själv favoriserar de där mellanrummen.

Eftersom det är nytt år och allt funderar jag på att ändra till längre stycken, men med mellanrum i stället. I boklotus begynnelse kändes det viktigt för mig att ha så korta inlägg som möjligt, och att de inte skulle ta mycket plats, lätta att läsa. Jag ville får rum med många inlägg på samma sida, men jag har ändrat mig där också. Nu är det dessutom mer av recensioner än tips i den här bloggen, och då tycker jag också att det där mellanrums-upplägget passar bättre eftersom inläggen är längre.

Man kan ju alltid testköra, eller hur? Jag hade ju heller inte betyg i början av bloggtiden men valde att testa det, och nu vill jag inte vara utan. Så det går ju alltid att prova och ändra sig, jag tror jag testar det är med långstycken och mellanrum ett tag :)

Kommentarer
Postat av: Nike

Gör så! ...Jag har redan vant mig ;)

Svar: Ja jag gillar ju din blogg, fina mellanrum där ;)
"Oh obee doo, jag vill ju va som du"
boklotus

2014-01-08 @ 12:53:45
URL: http://www.bokmalande.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0