Letar du billiga ljudböcker?

Det finns en intressant sida/app som heter Storytel. Den innehåller ljudböcker, och det finns ingen begränsning på hur många man får höra i månaden. Man kan ha upp till fem böcker i offline-läge, så att man slipper vara uppkopplad hela tiden. Detta för bara 169 kr i månaden. (Man kan välja 1 bok/månad för 89kr också).
Det är jättebra om man lyssnar mycket, ljudböcker är ju annars rätt dyrt. De har ganska stort utbud på det mesta, till och med "Fantasy & SciFi", även om det överskuggas av deckare mm. Man kan välja svenska eller engelska, och även om man filtrerar bort svenska så blir listan av titlar ganska lång.
Den här sidan är ett tips från mig till er som gillar ljudböcker, men jag är övertygad om att det finns fler liknande sidor. Kanske till och med någon som är mer inriktad på fantastik? I så fall blir jag jätteglad om ni lämnar egna tips i kommentarerna :)

Kommentarer
Postat av: Maddes bokblogg

Älskar storytel. Har haft det i ett år och är supernöjd.

Svar: Ja jag tror jag kommer va nöjd ett tag framöver också =)
boklotus

2013-11-08 @ 21:52:32
URL: http://www.bokgodis.blogspot.se
Postat av: tantaugusta

Har all respekt för att många gillar ljudböcker även om jag själv inte alls kommer överens med det mediet. Men ärligt, Game of Thrones uppläst - hur överlevar man det? Måste ju ta evigheters evighet att lyssna på. Och hur hålla isär allting om man inte kan bläddra tillbaka alt bläddra fram till släktträden. Har du lyssnad på den? Hur var det i så fall?

Storytel som tjänst verkade dock jättebra när jag testade den även om jag som sagt inte orkar lyssna. Men har återupptagit abonnemang för barnens skull faktiskt, perfekt att lyssna på på långa bilresor.

Svar: Jag avskydde ljudböcker för några år sedan, men sen kom Jim Dale med Harry Potter och omvände mig. Vissa uppläsare (som Simon Jones) gör böckerna så mycket bättre än hur de låter i mitt huvud om jag läser själv. Jag har inte hört GoT men planerar att göra det, de kommer ta mig åratal att läsa annars! Då jag lyssnar på arbetstid går en ljudbok mycket snabbare för mig än en vanlig som kan ta mig flera veckor att läsa själv ;)
boklotus

2013-11-09 @ 11:00:04
URL: http://tantaugustastekopp.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0