Lady Griffin, illustration del 1

Jag köpte mig ju en ritplatta förra veckan, och har hunnit bekanta mig med den. Jag håller nu på med en bild som ska bli en flicka med sin grip, och tänkte dela med mig av hur det går hittills. Det är mycket jobb kvar, men det går framåt! Jag har inte ritat helt ur fantasin, det har jag alltid varit dålig på (blir så lustiga proportioner då). Jag har haft ett gammalt kort på min syster som inspiration till ansiktet :p
De här bilderna är sparade efter varje kladd/skiss ungefär. Jag kör med en grovkladd först, sen nytt lager där jag skissar lite mer, ännu ett nytt där jag är mer noggrann osv tills det börjar närma sig klart. Nya bilder kommer upp när jag är färdig med gripen, som faktiskt blir riktigt snygg men verkar ta mycket tid. Varje hår och fjäder ska ju pillas med.

Kommentarer
Postat av: Astrid Ahlberg

Läckert! Funderar allvarligt på ritplatta till min dotter i julklapp. Du verkar ju gilla den du köpt. Var har du köpt den? pris? Tacksam för tips, gärna på mejlen [email protected]. Du kan göra min 23-åriga dotter glad...

Svar: Det tycker jag absolut du ska köpa. Jag köpte den här på dustin, modellen finns mellan 600-2000kr beroende på storlek och så (och så finns det häftigare modeller upp till 30 000 men de tittade jag inte ens på). Jag mailar en länk!
boklotus

2013-11-04 @ 23:52:50
URL: http://astridahlberg.blogspot.se
Postat av: Nike

Vad häftigt! Kul att du kan sånt. Är mycket nyfiken på slutresultatet ^_^

Svar: Ja det är faktiskt riktigt häftigt att hålla på med! Gick så himla snabbt att vänja sig vid pennan och plattan, nu känns det enklare än penna och papper :)
boklotus

2013-11-05 @ 04:06:38
URL: http://www.bokmalande.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0