Några jag nästan klickat hem

Heldag ute i sol med härligheter och trevligt sällskap gjorde ju att jag glömde bokbloggsjerkan, som jag tänkte delta i den här veckan. Klart jag ska slänga ut ett svar på helgens fråga, som är:

Vilka böcker har du klickat hem under den senaste veckan? eller Om inte finns det säkert böcker som du skulle kunna tänka dig att klicka hem redan i dag?

Jag har faktiskt haft de här två i kundvagnen den här veckan! Men, eftersom jag har några liggandes och dessutom fyller år strax så kändes det onödigt att köpa nya böcker just nu.
Båda är häxböcker, jag vet knappt något om Born Wicked förutom att många blivit glatt överraskade och det hoppas jag också bli. Beautiful Creatures verkar ha den där känslan som jag ständigt tjatar om, samt skönt tempo.

De här två har jag velat köpa men Frankie's monster finns inte där jag handlar. Den handlar om en xombie med musikdosa till hjärta som blir kär i en tjej, hon krossar hans hjärta och sedan vill han ha hennes. Verkar halvläskig och det varnas för snusk så den kan ju va intressant.
The Archived skjuter jag på då uppföljaren låter vänta på sig, handlar om bibliotekarier som arkiverar själar. Tror jag, vill inte kolla upp mer för jag vill inte spoila för mig.

Varför jag inte klickat hem dessa vet jag inte, nu när serierna äntligen är kompletta. Har haft båda i kundvagnen tidigare i år men plockat bort dem, har nog väntat så länge att jag inte vågar riskera att bli besviken. Forgive my Fins om sjöjungfrur och Clockwork Angel i genren steampunk. Längtar.



Kommentarer
Postat av: Carro

Beautiful creatures kan i alla fall jag rekommendera :)

Svar: Vad kul! Den åker nog med i nästa beställning, var ju så nära att köpa den nyss.
boklotus

2013-05-18 @ 23:47:40
URL: http://romeoandjuliet.blogg.se
Postat av: Ewa K

Finns alltid en risk att bli besviken.

Svar: Alldeles sant! Jag funderar också på Inferno förresten, med samma tanke på den andre bokslukaren i detta hus också :)
boklotus

2013-05-19 @ 00:11:58
URL: http://holavedsbrudar.blogspot.se/
Postat av: Vargnatts bokhylla

Spännande böcker! :)

Svar: Spännande på din lista också, du är förresten inte sist med att läsa The Fault in Our Stars... Jag tror tyvärr det kommer dröja åratal innan jag tagit mig till den :p
boklotus

2013-05-19 @ 10:41:01
URL: http://www.vargnattsbokhylla.blogspot.se
Postat av: Eilert

Klicka på "Böcker" på min hemsida

2013-05-19 @ 10:50:23
Postat av: 23 minuter

Jag är sugen på att klicka hem Born Wicked, har hört mycket gott om den så den borde ju vara någorlunda bra :)

Svar: Ja det verkar så. Jag trodde förut att det var en sådan där halvdålig bok med lurigt vackert omslag som höjer förväntningarna för mycket, men alla verkar gilla den jättemycket så det bådar gott :D
boklotus

2013-05-19 @ 11:24:14
URL: http://tjugotremin.blogg.se
Postat av: C.R.M. Nilsson

Born Wicked har jag gått och sneglat lite på, jag också :)

Svar: Svårt att låta bli att snegla på så fint omslag tycker jag ;)
boklotus

2013-05-19 @ 20:35:30
URL: http://lacrimamens.com/blog
Postat av: Ella

Oj oj, nu blev jag nyfiken på Frankies och the Archivist..... de kanske hamnar i min önskelista...

Svar: Frankies är en chansning från mitt håll men det låter så intressant att jag skulle klickat hem den om jag kunde. Dessutom är jag nyfiken på vad en xombie är för något :D
boklotus

2013-05-19 @ 21:41:46
URL: http://bokbild.wordpress.com
Postat av: Monika

Inte så många jag känner till här, men ett par har jag ju funderingar på :)

Svar: Ibland är det kul att hitta lite nytt :)
boklotus

2013-05-20 @ 19:50:42
URL: http://bokslut.blogspot.se/
Postat av: tantaugusta

Borned Wicked var ny för mig, ska jag kolla upp. Försöker ta mig igenom Beautiful Creatures men jag vet inte jag, jag fastnar verkligen inte alls i den.

Svar: Vad tråkigt, särskilt eftersom den är så lång. Hoppas att Born Wicked funkar bättre =)
boklotus

2013-05-23 @ 22:13:45
URL: http://tantaugustastekopp.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0