Min första novell, Paramnesi

Efter mitt blogginlägg tidigare idag satte jag mig och faktiskt skrev (?!).
Det blev inte en hel novell, det blev en kortnovell. Efter några sökningar på internet lärda jag mig att en sådan här kortis, bara 1143 ord, kallas flash fiction på engelska men jag hittade ingen riktig motsvarighet till det på svenska förutom möjligtvis micronovell men det verkar vara ännu kortare än detta.
Jag gjorde ett omslag, inte för att noveller behöver det. Den är skriven ur första persons perspektiv om ni kan tänka er det från mig ;) Och precis som att jag aldrig ville namnge staden i Mannen i glasflaskan så ville jag inte avslöja könet på jag-et i den här berättelsen. Det är min första novell (micronovell eller vad än) någonsin, så håll till godo!

Länk för den som vill läsa >>

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0