Across the Universe

Det enda jag visste om den här boken var att den utspelar sig i ett rymdskepp, och jag har fått för mig att många tycker om den. Jag gillar den med :)
Text från goodreads: Seventeen-year-old Amy joins her parents as frozen cargo aboard the vast spaceship Godspeed and expects to awaken on a new planet, three hundred years in the future. Never could she have known that her frozen slumber would come to an end fifty years too soon and that she would be thrust into the brave new world of a spaceship that lives by its own rules.
Det står även lite om "hidden secrets" och "love out of time", men jag tycker nästan det ger lite väl höga förhoppningar ;) Jag vill dock inte klaga, men boken blir nog bättre om man inte har så höga förväntningar på det här mysteriet för det är ganska tunt och mördaren väldigt uppenbar. Däremot finns det lite andra överraskningar och det uppskattar jag såklart!
Det jag uppskattar nästan mest är allt jobb Beth Revis lagt ned på skeppet, allt känns riktigt organiserat och genomtänkt. Jag gillar välplanerade självförsörjande lösningar i alla typer av miljöer, rymdskepp var inget undantag. Jag hittade dessutom en jättebra sida där man kan undersöka skeppet närmare: acrosstheuniversebook.com/
Den passar väldigt bra i jag-form, men jag gillar inte att det är två jag-former. Amys "jag" passar bäst för boken, men för mig var det Elder som blev "jag". Det kunde bli förvirrande om man avslutat mitt i ett kapitel och sedan plockade upp boken utan att veta vem av dem som var "jag" just då. Men det är förstås en smaksak, och jag vill absolut få läsa från bådas synvinkel.
Slutordet är att Across the Universe var en ganska intressant bok som jag fann väldigt underhållande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0