Karaktär som bästa vän

Jag har inte haft tid för bokbloggsjerkan i helgen men det är en så rolig fråga att jag vill vara med. Det är ju trots allt en och en halv dag kvar :)

Veckans fråga: Vilken karaktär önskar du skulle vara din allra bästa vän och varför?

Det finns väldigt många karaktärer som verkligen känts som mina vänner, men till slut har jag kommit fram till tre finalister:

Lord Akeldama från The Parasol Protectorate.
Bartimaeus från The Bartimaeus Trilogy.
Sazed från Mistborn.
From the graphic novel:  
Den genemsamma nämnaren för dem jag vill dela tid samt tankar/känslor med är att de är intelligenta och i grunden har bra värderingar. Finalisterna har förutom intelligens också mycket kunskap som jag skulle älska att sitta kvällarna i ända och prata om och lära mig av.
Den jag mest önskar var min bästa vän blir...
Lord Akeldama!
Han är smart, rolig, kastar komplimanger omkring sig, och sitter inne med massa kunskap då han är en vampyr av ansenlig ålder. Förutom det är han lojal och bryr sig om sina vänner, ställer upp på alla sätt han kan och dessutom kan man skvallra och prata om inredning och killar ;)
För mig känns han som en ultimat vän på alla sätt.


Kommentarer
Postat av: Freja

Jag har inte läst någon av böckerna du skriver om, men din beskrivning av karaktärerna låter spännande!

Svar: Vad roligt, för de är väldigt spännande =)
boklotus

2013-06-16 @ 18:14:17
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Ewa K

Dessa karaktärer känner jag inte alls, men de verkar vara intressanta.

Svar: De har nog mycket intressant att berätta med, särskilt Bartimaeus som är flera tusen år. Jag gillar ditt val också, och motiveringen!
boklotus

2013-06-16 @ 20:02:47
URL: http://holavedsbrudar.blogspot.se/
Postat av: Helena

Oh, Lord Akeldama! Bra val! Honom hade jag lite glömt bort.

Svar: Ja han känns som en jättebra vän tycker jag :)
boklotus

2013-06-17 @ 08:35:34
URL: http://helenasbokhylla.wordpress.com
Postat av: Sanna

Hupp, nu har jag ingen aning om vad det är för böcker, gissar fantasy. Kul!

Svar: Jo men det stämmer väl rätt bra, och särskilt Bartimaeus är faktiskt riktigt kul =)
boklotus

2013-06-18 @ 11:34:37
URL: http://sannasbokhylla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0