Heartless

Jag tror jag börjar det här inlägget med slutet: så otroligt spännande!
Det blev en lång paus för mig mellan tredje och fjärde boken i den här serien. Det är inte för att trean var dålig, den var riktigt bra, men i kontrast till de andra var jag ganska besviken på den. En annan bidragande faktor är att de här böckerna tar sådan tid att läsa att jag brukar ta några andra emellan.
I den här boken är Alexia åter igen förföljd av någon som vill oskadligöra henne, men den här gången vet hon åtminstone vem det är. För att lösa bekymret gör hon upp en plan med Lord Akeldama som bland annat får ge upp sin näst bästa garderob för att bistå. Det är dock inte det enda problemet Alexia står inför, ett förvirrat spöke varnar om att någon är ute efter att mörda drottningen. Vem eller vilka det är återstår att ta reda på, och Alexia vet inte om hon behöver gå så långt som att utreda sina egna vargar.
Gemensamt med alla de tidigare böckerna är att Heartless är fantastiskt roligt skriven och aldrig tråkig att läsa. Det må ta tid, men det är underhållande! Man får fördjupa sig i det förflutna och i känslolivet hos flera av karaktärerna och det uppskattar jag. Jag visste inte att jag tyckte boken var lite händelselös, man är så inne i den ändå, när slutet nalkades och jag satt som på nålar. Det tog verkligen fart!
Det är riktigt knöligt att skriva det här inlägget utan avslöjanden, och jag vill såklart väldigt gärna skriva om en händelse som är förutsedd av alla som läst de tidigare böckerna, men jag avstår. Jag kan samanfatta med ett ord som jag redan använt flera gånger nu: spännande :)

(Tidigare: #1 Soulless, #2 Changeless, #3 Blameless)

Kommentarer
Postat av: Shamandaliex

Gah! Måste läsa Hemlös snart!

Svar: Gört! Det var inte min personliga favorit i serien, men det går inte komma ifrån att den är bra den också =)
boklotus

2013-07-05 @ 12:42:44
URL: http://www.fantasygrottan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0