Swedish zomcast

Ni bokälskare som gillar zombies, känner ni till swedish zomcast? (zombie+podcast)
Än så länge finns "bara" två poddar att lyssna på, och den senaste lyssnade jag på häromdagen på jobbet. Det jag gillar mest med de här poddarna är att zombieprat tas på lagom allvar och är roligt och naturligt. Jag har ingen att prata zombies med på samma sätt (förutom min karl), för en del verkar tro att man är lite galen då. Vissa fattar inte att man bara pratar, att det är på kul.
Därför tycker jag det är så otroligt uppfriskande att lyssna på det här. Överlevnadstips och funderingar kring zombies i religion skrattas inte åt här, utan är en naturlig och väsentlig del av programmet. Det är underhållning och det pratas kultur och zombies, självklart gillar jag det!
Dessutom får man massa bra boktips, t.ex blev jag väldigt sugen på Dust av Joan Frances Turner som recenserades i senaste podden. (Det verkar som att jag mest dras till de zombie-böcker som sticker ut en aning från genren, de originella idéerna).
Ett annat stort plus är att både Herman och Jonny har så bra radio-röster! :)

Kommentarer
Postat av: SwedishZomcast

Nu blev vi väldigt glada. Kul att du lyssnar! Strax ska vi spela in del 3 med en spännande gäst. =)

Svar: Roligt! Det ser jag fram emot att lyssna på =)
boklotus

2013-01-10 @ 10:58:42
URL: http://swedishzomcast.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Åh, det måste jag ta och kolla upp :-)

Svar: Hoppas att du också kommer gilla det =)
boklotus

2013-01-11 @ 19:58:40
URL: http://booksonmymind.me

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0