Börja gå på bibblan?

 
  Här kommer en bild på mitt lokala bibliotek: 
Nä okej, nu ljög jag!
Jag önskar att det var så stort och snyggt. Att vårt bibliotek är så litet har lett till att jag har massa orättvisa fördomar, som att jag inte skulle hitta så mycket att låna.
Det är säkert inget dåligt utbud av de genrer jag läser, det är inte det jag menar, men jag har fått för mig att det utbudet krymper avsevärt om man vill läsa på engelska.
Jag har någon konstig uppfattning att det bara är de stora böckerna som skulle finnas på originalspråk, som Harry Potter och Hunger Games. Men om jag inte går dit så får jag ju inte veta, eller hur?
Det känns så onödigt att köpa alla böcker, det dyker ju ständigt upp besvikelser och jag vet inte vart jag ska göra av dem. Förutom att det är slöseri med plats så är det ju slöseri med pengar, när det visar sig att man inte gillade boken. Jag måste börja besöka biblioteket!!

Kommentarer
Postat av: Nike Bengtzelius

Haka på mig, då! I år börjar jag låna på bibliotek igen, istället för att köpa :)

Och i alla fall mitt stadsbibliotek visade sig ha massor av schysst litteratur på engelska - speciellt inom fantasygenren.

Svar: Jag hakar på!
Vad kul, jag hoppas verkligen att jag blir lika glatt överraskad. Även om vårt bibliotek är mer av ett skolbibliotek än ett stadsbibliotek ;)
boklotus

2013-02-05 @ 21:41:26
URL: http://www.bokmalande.wordpress.com
Postat av: Carro

Man brukar bli förvånad över hur mycket de egentligen tar in, även ett litet bibliotek tycks få plats med massor av böcker! :) Jag lånar hyfsat mycket, främst på grund utav att det är billigare. Men det är lite tråkigt samtidigt att inte få överfyllda bokhyllor ;) Men jag brukar köpa pocket, de kostar ju ungefär lika mycket som en tidning tänker jag.

Svar: Jag köper också mycket pocket, både för att de är billiga men också för att de får plats i handväskan ;)
Har aldrig tänkt på det förut, men många pocketar är ju faktiskt billigare än tidningar!
boklotus

2013-02-07 @ 07:52:12
URL: http://romeoandjuliet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0