Några frågor om Parasite

Jag har blivit taggad av fantasygrottan att svara på 5 frågor om boken jag läser nu. Förutom en omläsning av Eld är jag också mitt inne i Parasite. Den är #1 i Parasitology, och den släpptes nu i oktober.

Hur många kap har du läst ur boken?
Åtta, jag är inne på kapitel nio nu. 
 
Vad var den första meningen i boken?
My darling ones, be careful now, and don’t go out alone, som är ett citat som "prologen" börjar med.
 
Vad var den sista meningen du läste i boken?
I was going to eat my bribe, and I was going to like it.
 
Hur tycker du boken verkar?
Riktigt bra faktiskt! Seriös, genomtänkt och intressant.
 
Vilken händelse är din favorit än så länge?
När Sal är i blomsteraffären och tittar på köttätande växter. Det är något extra härligt och fascinerande med den scenen och de som följer.


Eftersom jag inte haft tid för bloggen de senaste veckorna, eller att läsa andras, så har jag dålig koll på vilka som redan gjort den här utmaningen/taggen. Så jag taggar dig som vill göra den!

Kommentarer
Postat av: Shamandaliex

Kul att du svarade! Verkar vara en bra bok :)

Svar: Självklart =)
boklotus

2013-12-20 @ 00:35:50
URL: http://www.fantasygrottan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0