Fan art, Abhorsen

Apropå ett tidigare inlägg om omslag, så måste jag säga att omslaget till Sabriel som jag läser nu inte tilltalar mig alls. Den bilden lockade mig inte ett dugg till att läsa boken. Det är faktiskt ett typexempel på en sådan bok jag skulle skjutit upp om jag inte lockats så väldigt av handlingen. Nämn ordet "necromancer" just nu så läser jag ;)
Jag vet inte hur många i svenska bokbloggsvärlden som läst den, den verkar inte superkänd vilket förvånar mig. Hittills tycker i alla fall jag att den är riktigt bra.
Det verkar andra också tycka för det finns väldigt fina fan art -bilder att hitta på internet. Jag har även sett att man kan köpa små dockor av Sabriel och att folk klätt ut sig till henne, så den måste ju ha blivit någorlunda poppis/känd även om inte just jag hört talas om den innan.
Här är några fina bilder som jag snubblat över:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0