Clockwork Angel

Mina förväntningar på Infernal Devices har varit höga, och med rätta verkar det som. Jag har inte haft lika höga förväntningar på Mortal Instruments, men efter att ha läst vad Cassandra Clare är kapabel till ser jag nu väldigt mycket fram emot det också :)
Clockwork Angel handlar om Theresa Gray som anländer i London för att möta upp sin bror när deras moster gått bort. Men bemötandet är inte som hon förväntat sig, och hon dras in i en okänd del av verkligheten där änglaättlingar, vampyrer och demoner inte är begränsat till bara fantasin.
Jag ber om ursäkt för tunn handlingsbeskrivning, då boken och handlingen är motsatsen till just det. Men jag vill inte avslöja för mycket, det är intressant att uppleva boken helt ovetandes tycker jag.
Denna första del av trilogin bjuder på en lagom dos steampunk, en sparsam portion romantik, och generöst med övernaturligheter. Jag sitter ofta och önskar mig mer ingående beskrivingar och förklaringar av det övernaturliga i böcker. Här behövde jag inte göra det, även om jag inte hade tackat nej till ännu mer fördjupning. Jag vill gotta mig i info om vad det än är jag läser om, och i det avseendet välkomnar jag övertydlighet.
Något jag föll handlöst för i den här historien är berättarrösten. Boken är skriven ur tredje persons perspektiv men allra mest får man följa Tessa, och jag gillar verkligen henne. Jag gillar faktiskt alla karaktärer väldigt mycket, både till utseende och personlighet och jag tycker om gruppdynamiken och den omgivande miljön.
Jag tror att det jag försöker säga är att jag älskar hur den här boken är skriven och trivs med omgivningen som målas upp.

Kommentarer
Postat av: Shamandaliex

Funderar på att ta tag i den här i höst!

Svar: Gör det! Den var mycket spännande enligt mig =)
boklotus

2013-08-31 @ 11:10:05
URL: http://www.fantasygrottan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0