Böcker i mitt hjärta

I helgens bokbloggsjerka lyder frågan: Finns det någon bok som du på ett eller annat sätt alltid återvänder till?

Det finns så många svar, men jag väljer de första jag kom att tänka på, vilket råkar vara ganska nya böcker allihop:

En trilogi som jag återvänder till varje dag, för att jag tänker på böckerna och funderar över dem varje dag, är Hunger Games. Jag har inte läst om dem än, men jag vet att jag kommer göra det. De finns alltid med mig och jag kan inte sluta känna och tänka på Hunger Games.

Precis samma sak har jag med Warm Bodies. Med tanke på vad jag känner för den boken är det konstigt att jag bara läst om den två gånger, det är lite i förhållande till hur mycket jag tycker om den. Den återkommer jag väldigt ofta till både i tankarna och när jag pratar böcker. (Och så har jag ju tjatat om den en del i bloggen ;)



(Det känns konstigt att svara min bok, så jag gör det inom parentes. Fast det är kanske inte så konstigt att en bok man skrivit själv alltid ligger i huvudet, att man ständigt tänker på karaktärerna. Jag skrev den ju som den perfekta boken för mig, så då är det väl bara naturligt att den alltid finns i tankarna och att jag läst den ca 24 gånger sedan den blev klar. Jag överdriver inte. Klart jag älskar den, annars hade jag ju skrivit den annorlunda! Alla borde skriva en bok till sig)

Kommentarer
Postat av: How hollow heart and full

Jag har faktiskt inte läst Hungerspelen än. Det ska bli en del av min boktolva 2013 tror jag :)

Svar: Det tycker jag att det ska bli, kör på :) Jag tycker den är bäst i sin helhet, så mitt tips är att läsa alla efter varandra. Hoppas du gillar dem!
boklotus

2012-12-08 @ 13:48:11
URL: http://howhollowheartandfull.wordpress.com
Postat av: KajsaLisa

Har du tagit den till ditt hjärta så är det ju din bok, så enkelt är det bara :)

Svar: Ja så är det ju verkligen :)
boklotus

2012-12-08 @ 14:08:52
URL: http://kajsalisasblogg.wordpress.com
Postat av: Vargnatts bokhylla

Hungerspelen har jag inte läst ännu, men det ska göras! :)

Svar: Ja gör det! Jag tror att du kommer gilla dem, jag gillar i alla fall alla som du nämnde i ditt inlägg :D
boklotus

2012-12-08 @ 14:56:12
URL: http://www.vargnattsbokhylla.blogspot.se
Postat av: Lena

Hunger games trilogin har jag inte läst än. Den står i bokhyllan. Har däremot sett första filmen som jag gillade.

Svar: Om du gillade filmen så tror jag att boken/böckerna är ett säkert kort :) Mycket läsvärt!
boklotus

2012-12-08 @ 17:28:57
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
Postat av: Det skulle kunna hända dig – en e-bok av Jack A

Tycker inte att det var det minsta konstigt att du svarar din egen bok. Någon parantes hade inte behövts :)

Svar: Haha, vad bra! Nästa gång kanske jag kör utan parentes. Jag har någon form av skäms-kärlek för min bok, kärleken är alltid där men "skämset" kommer och går i perioder. Oprofessionellt ;)
boklotus

2012-12-09 @ 11:46:09
URL: http://detskullekunnahandadig.com/
Postat av: Monika

Hungerspelen, hela trilogin, står här och väntar och det får den göra tills jag känner att jag har gott om tid.

Självklart får man svara sin egen bok. Jag hade nog däremot blivit väldigt misstänksam om man inte gillade den :)

Svar: Jag väntade också ett tag fast jag hade dem hemma. Väntade faktiskt på filmen ;) När jag hade sett klart den började jag direkt med böckerna! Ja det är nog mer misstänksamt att inte gilla sin egen bok, den är ju skriven helt och hållet efter egen smak och tycke :)
boklotus

2012-12-09 @ 12:52:06
URL: http://bokslut.blogspot.se/
Postat av: Doktor Glas

Klart att man får gilla sin egen bok! Jante kan gott hålla sig hemma. ;)

Både Hungerspelen och Varma kroppar är underbara böcker! Ser verkligen fram emot att den senare ska bli film, får väl se om den lever upp till förväntningarna.

Svar: Jag finner mig ofta på Jantes sida men i det här fallet har du helt rätt! ;) Jag ser också mycket fram emot Varma kroppar filmen, jag tyckte trailern stämde bra in på känslan jag fick från boken. Hoppas hela filmen håller lika bra!
boklotus

2012-12-12 @ 20:25:20
URL: http://doktorglas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0