2a Artemis Fowl - The Arctic Incident

Jag måste väl erkänna att såhär i efterhand kommer jag inte helt ihåg vad den här boken handlade om =/
Dock kommer jag ihåg att jag inte var lika förtjust som efter första boken. Det finns så mycket i de här böckerna som triggar igång något behov jag har av sagor och magi, men jag tyckte mycket bättre om förra boken.
Det gör kanske inget att jag inte minns så mycket, för en stor del av handlingen är en ordentlig spoiler. Men jag kan utlova mer av Haven, (den underjordiska staden), kentauren Foaly, Holly Short, trettonåriga Artemis Fowl, och dvärgen Mulch Diggums som jag nog inte nämnde i förra inlägget men som är en minnesvärd karaktär. Jag gissar att Mulch är mycket populär bland unga pojkar att läsa om, då dvärgar i den här världen har fruktansvärt explosiva gaser.
Boken (#2 i serien och på svenska Det kalla kriget) går snabbt att komma igenom och är lagom underhållande. Värd att ta sig igenom för treans skull tycker jag ;)

(Tidigare: #1 Artemis Fowl)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0