Uppföljning: Bibblan

I vintras skrev jag ett inlägg om att gå till biblioteket, något som jag aldrig gör p.g.a tidsbrist och fördomar.
Eftersom vårt bibliotek är så litet har jag inte väntat mig att det skulle finnas så stort utbud av engelska titlar i de genrer jag läser. Tyvärr hade jag rätt.
I våras tog jag mig faktiskt till biblioteket, och fick med mig Delirium hem fast på svenska då de inte hade så mycket på engelska som intresserade mig just då.
Men! Senare har jag fått veta att man kan ta hem böcker från andra bibliotek! Så jag kan egentligen låna precis vilken bok jag vill, då lånar de hem den från ett större bibliotek. Så det låter ju alldeles perfekt :D
Det råkar nämligen finnas en hel drös med böcker som jag vill läsa men som är svåra att få tag på, alternativt går att få tag på men är rätt dyra. Som t.ex Smokeless Fire eller Whispers in Autumn. De kanske går att låna från Stockholm/Göteborg/Malmö eller liknande?
Då återstår bara att hitta tiden, att faktiskt ta mig till bibblan ibland. Plus tiden att läsa förstås ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0