Beautiful Creatures (filmen)

Jag såg den här filmen när den just kommit ut, och tyckte att den kändes lite "tom". Trots att jag inte hade läst boken kändes det ganska tydligt att det saknades något i filmen, men den var ändå okej enligt mig. Det blev ingen favorit men i alla fall en lagom mysig film, tillräckligt för att jag åtminstone skulle vilja se om den någon gång.
Om någon vid det här laget missat vad filmen (och boken) handlar om, så är det en kärlekshistoria. Det utspelar sig i en småstad i South Carolina och berättas av Ethan som räknar dagarna till sin student. Historien innehåller mycket magi och charmig sydstatsmiljö, tillsammans med en del ängslan.
Det finns några fina scener i filmen och det är ju alltid härligt med magi. Att se Lenas rum lysas upp av dikter eller ett snurrande matsalsbord i en besvärjarkamp är snyggt, men tyvärr också det mest intressanta med hela filmen. För hur mycket jag än vill, så kan jag inte se så mycket annat positivt med den här filmatiseringen nu när jag kan jämföra med boken.
Det är så synd, för det är många bra skådespelare och man har verkligen fått till miljön, effekterna och atmosfären väldigt bra. Men det är många som blivit riktigt besviken på den här filmen, och det förstår jag till fullo. Där det brister är nog i handlingen och kärlekshistorien, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att filmen bara är två timmar och boken är jäättelång. Tråkigt, då alla förutsättningar fanns för en bra produktion, men någonstans föll det.
Det är vad jag anser, sedan får man mer än gärna tycka motsatsen för jag vill som sagt att den här filmen ska vara bra. Jag hoppas att det trots allt finns en målgrupp som gillat den.

(Tidigare inlägg, om boken)

Kommentarer
Postat av: Shamandaliex

Jag måste ta och läsa boken och så jag också kan bilda mig en uppfattning om vad alla snackar om. Filmen verkar ju inte vara nån höjdare dock...

Svar: Nej tyvärr blev filmen ingen hit, men den är iaf bättre om man inte läst först :p
boklotus

2013-09-24 @ 20:27:29
URL: http://www.fantasygrottan.blogg.se
Postat av: Carro

Jag gick på den här med en kompis som inte hade läst boken innan så hon tyckte att filmen var okej, jag tyckte inte det.. ;)

Svar: Haha, jag kan tänka mig det!
boklotus

2013-09-24 @ 21:26:12
URL: http://romeoandjuliet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0