När ska man ge upp?

En vanlig fråga tror jag nog, men det är ju också individuellt vad man känner så den lär fortsätta ställas ;)
Det jag främst funderade på är inte när i en bok man ska ge upp, utan snarare när i en serie man ska göra det. Om man inte gillar det man läser, varför fortsätta?
Serien som får mig att undra är Wicked Lovely (5 böcker). Jag tyckte ganska mycket om första boken, och fortsatte således med andra, som jag avskydde. Men jag vill inte avsluta serien bara för det, jag vill ju veta mer om Aislinn, Seth, Keenan och framförallt Donia. Jag överväger att helt enkelt hoppa över fyran bara.
Men tänk om den är bra då? Och tänk om jag missar viktig handling om jag skippar den?

Ni som har läst serien, behöver man verkligen läsa fyran för att hänga med i femman sen?

(#1, #3 och #5 är "huvudstoryn" och handlar om samma karaktärer. #2 och #4 handlar om andra karaktärer som finns med i samma tidslinje men som inte tar så stor plats i huvudstoryn. Däremot påverkar handlingen i #2 och #4 även handlingen i huvudstoryn)

Kommentarer
Postat av: Anna - Boktycke

Fyran tycker jag är den bästa boken i serien men som du säkert redan vet så är det Aislinn bästis som är huvudpersonen där. Men i femte boken så binder dem samman allting och jag kan tänka mig att det är förvirrande ifall du inte har läst fjärde boken då.

Svar: Då kanske jag måste inkludera fyran, fast det känns lite roligare nu när jag vet någon som tycker att den är den bästa :) Jag hoppas att jag kommer gilla den också!
boklotus

2013-08-07 @ 12:44:37
URL: http://boktycke.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0